förlåt för en dålig uppdatering men fick åka akut till ryhov inatt! :(

Jo, det är sant... jag vaknade med ett ryck ungefär kl 2 på natten och roppade på mormor..
Hon och morfar vet ju att jag har problem med min mage och att det kan göra skit
ont..men så här ont har det alldrag varigt!
Jag är ju inte den personen som gråter i förstahand utan jag klarar av vädigt mycket.
Men nu gjorde det så ont så jag började faktiskt gråta!
Vi åkte då akut in till sjukhudet och jag sat i bilen och var blek, skakade, frös, rapade upp syror (nej inte spy utan bara luft) Och sen nä vi skulle gå ut ur bilen så svimade jag... Så morfar hjälpte mig och så sprang vi in till akutmotagningen och jag fick ligga på en sit obehaglig sänge elr vad man ska kalla det..
En sjukskötterska kom till mig efter typ 20 min och jag hade kramp ryck asso det var skit läskigt!
Men hon tänkte inte på det för det var så mycket på sjukhuset det var fullisar som bråkade och massa som hållde på att dö! Så hon gjorde ett välldigt snabbt blod pro och tog pulsen...
Sen väntade vi där i ungefär 5 timmar...Och då kom en sjukgubbe elr vad man ska kalla det in till mig och
sa att jag har för lite blod.. och det beror nog också på att jag äter så dåligt..för han sa att en "normal" människa ska ha 105 elr om det var 119 av någonting men jag hade bara 95!
Och om det skulle vara lite lägre så skulle dom vara tvungna att ge mig blod.. för annars så hade jag kanske dött!
Så jag låg där och min bästa morfar satt brevid mig vid en stol och vakade över mig, så snäll som han e!!!
efter 7 timmar så rönkade dom min maga ´för dom ville kolla om det var något fel på min tarm men så som dom kunde se så var det inte det och det fick vi typ reda på efter 1 och halv timme efter rönkningen...
vi fick sen åka hem och jag ska få tabletter och göra massa prover och dom kanske lägger in mig snart igen.. så nu får ni faktiskt vara snälla mot sjuklingen...pusspuss från mig!!






Ser ni vad blek jag är!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0